CAO

Collectieve Arbeidsovereenkomst, gesloten binnen Paritair Comité Transport en Logistiek,

oprichting van een fonds voor bestaanszekerheid ″ afhandeling op luchthavens ″


Statuten

HOOFDSTUK I.


Benaming


Artikel 1. De naam van het bestaanszekerheidsfonds is ″ Sociaal Fonds voor bijstand op luchthavens ″.


Zitting


Art.2. Het hoofdkantoor van het fonds is gevestigd op het adres: de Smet de Naeyerlaan 115, 1090 Brussel.


Op voorstel van de raad van bestuur van het fonds kan het hoofdkantoor bij besluit van de Gemeenschappelijke Commissie Transport en Logistiek naar elke andere locatie in België worden verplaatst.


 betrekking tot het beheer en de aansturing van het fonds.


De raad van bestuur neemt namens het fonds juridische stappen als zowel eiser als gedaagde.


De raad van bestuur kan aan een of meer van zijn leden, of zelfs aan derden, bijzondere bevoegdheden, gespecialiseerde taken en het dagelijks beheer van het fonds delegeren.




Lees verder

Tijdkredieten

HOOFDSTUK I.


Toepassingsgebied


Artikel 1er.

§ 1. Deze cao is van toepassing op werkgevers en hun werknemers die behoren tot de paritaire subcommissie grondafhandeling op luchthavens.


Met "werknemers" bedoelen we: de werknemers van de werkgevers bedoeld in § 1, aangegeven in de categorie ONSS 283, volgens de werknemerscode 015 of 027.


Deze cao is echter niet van toepassing:


a) leerlingen die zijn aangegeven in de categorie ONSS 283 onder werknemerscode 035;

b) leerlingen die vanaf 1 januari van het jaar waarin ze 19 worden, worden aangegeven onder werknemerscode 015, maar tewerkgesteld zijn met een leercontract, zoals aangegeven bij de RSZ met een standaardvermelding leerling in de zone "type leercontracttype".



Lees verder

Landingsbanen

HOOFDSTUK I.


Toepassingsgebied


Artikel 1. Deze cao is van toepassing op werkgevers en hun werknemers die behoren tot het Paritair Subcomité voor grondafhandeling op luchthavens.


Met "werknemers" bedoelen we: de werknemers van de werkgevers bedoeld in § 1 aangegeven in de categorie ONSS 283, volgens de werknemerscode 015 tot 027.


Deze cao is echter niet van toepassing:


a) leerlingen die zijn aangegeven in de categorie ONSS 283 onder werknemerscode 035;

b) leerlingen die vanaf 1 januari van het jaar waarin ze 19 worden, worden aangegeven onder werknemerscode 015, maar tewerkgesteld zijn met een leercontract, zoals aangegeven bij de RSZ met vermelding leerling-type in de zone "type leercontracttype".




Lees verder

Risicogroepen

HOOFDSTUK I.


Toepassingsgebied


Artikel 1er.


§ 1. Deze cao is van toepassing op werkgevers en hun werknemers die behoren tot het Paritair Subcomité voor grondafhandeling op luchthavens.


§ 2. Onder "grondafhandeling" verstaat men: assistentie "operaties op het spoor", assistentie "passagiers", assistentie "bagage", assistentie "grondtransport" en assistentie "vracht en post "en assistentie aan bemanningsleden.


Met "luchthavens" wordt bedoeld: elk oppervlak dat is gedefinieerd op het land of op het water (inclusief gebouwen, installaties en uitrusting) die primair bedoeld is voor gebruik, geheel of gedeeltelijk, door derden voor de aankomst, het vertrek en de bewegingen van vliegtuigen aan de oppervlakte.


§ 3. Met "werknemers" bedoelen we: de werknemers van de werkgevers bedoeld in § 1, aangegeven in de categorie ONSS 283, volgens de werknemerscode 015 of 027.


HOOFDSTUK II


Juridisch kader en bijdragen


Kunst. 2. Deze collectieve arbeidsovereenkomst komt tot stand in uitvoering van titel XIII, hoofdstuk VIII, afdeling 1 van de wet van 27 december 2006 houdende diverse bepalingen (I) en van het koninklijk uitvoeringsbesluit van 19 februari 2013 van de artikel 189, vierde lid, van de wet van 27 december 2006 houdende diverse bepalingen (I).


Kunst. 3. Vanaf het eerste kwartaal 2019 tot en met het vierde kwartaal 2020 zijn de betrokken bedrijven een bijdrage verschuldigd van 0,10%, berekend op de loonlijst van 108% van de arbeiders. Voormelde bijdrage is inbegrepen in de bijdrage verschuldigd aan het Sociaal Fonds, zoals bepaald in de cao van 17 januari 2019 tot vaststelling van de werkgeversbijdrage.


HOOFDSTUK III


Definitie


Art.4. Met "risicogroepen" wordt bedoeld: personen die behoren tot een van de volgende categorieën:


- jongeren die nog geen 26 jaar oud zijn en een duale opleiding volgen, hetzij als onderdeel van een individuele beroepsopleiding in een bedrijf, hetzij in een voltijdse opleiding, hetzij als onderdeel van een overgangsstage . - werknemers in de sector, in dienst van bedrijven die om economische redenen tijdelijke werkloosheid eisen; - werknemers met een lage of onvoldoende kwalificatie in de sector; - werknemers in de sector die minstens 50 jaar oud zijn; - werknemers sector waarvan de beroepskwalificatie niet meer aangepast is aan de technologische ontwikkeling of die het risico loopt niet meer aangepast te worden aan deze ontwikkeling.


HOOFDSTUK IV


Projecten



Kunst. 5. De bijdrage van 0,10% op de loonsom tot 108% zal door het Sociaal Fonds op sectorniveau worden aangewend voor initiatieven gericht op het bevorderen van opleiding en werkgelegenheid of het in dienst houden van als groep beschouwde werknemers. in gevaar, zoals bepaald in art. 4 van deze CAO.


Kunst. 6. De helft van de opbrengst van de inbreng bedoeld in art. 3 zal in de sector worden aangewend voor de financiering van initiatieven ten behoeve van de opleiding en tewerkstelling van jongeren bedoeld in artikel 1, 5 ° van het koninklijk besluit van 19 februari 2013 en aan de personen vermeld in artikel 1, 3 ° en 4 ° van het Koninklijk Besluit van 19 februari 2013, de leeftijd van 26 jaar nog niet bereikt hebben.


HOOFDSTUK V.


Geldigheidsduur


Kunst. 7. Deze cao treedt in werking op 1 januari 2019 en vervalt op 31 december 2020.


Opleidingsbudget

HOOFDSTUK I


Toepassingsgebied


Artikel 1. § 1. Deze cao is van toepassing op werkgevers en hun werknemers die behoren tot het Paritair Subcomité voor grondafhandeling op luchthavens.


§ 2. Onder "grondafhandeling" verstaan we:

assistentie bij "baanoperaties", assistentie bij "passagiers", assistentie bij "bagage", assistentie bij "grondvervoer" en assistentie en assistentie bij "vracht en post" en assistentie aan bemanningsleden.


Met "luchthavens" wordt bedoeld: elk oppervlak dat is gedefinieerd op het land of op het water (inclusief gebouwen, installaties en uitrusting) die primair bedoeld is voor gebruik, geheel of gedeeltelijk, door derden voor de aankomst, het vertrek en de bewegingen van vliegtuigen aan de oppervlakte.


Het Gemengd Subcomité voor grondafhandeling op luchthavens is niet bevoegd voor grondafhandelingsbedrijven die onder de bevoegdheid vallen van het Gemengd Comité voor de olie-industrie en handel, het Gemengd Comité voor schoonmaak, het Paritair Comité voor de Brandstofhandel, het Paritair Comité voor de Hotelindustrie of het Paritair Comité voor Commerciële Luchtvaart, met uitzondering van maatschappijen die luchthavens exploiteren.


§ 3. Met "werknemers" bedoelen we: de werknemers van de werkgevers bedoeld in § 1, aangegeven in de categorie ONSS 283, volgens de werknemerscode 015 of 027.


Deze cao is echter niet van toepassing:

a) leerlingen die zijn aangegeven in de categorie ONSS 283 onder werknemerscode 035;

b) leerlingen die vanaf 1 januari van het jaar waarin ze 19 worden, worden aangegeven onder werknemerscode 015, maar tewerkgesteld zijn met een leercontract, zoals aangegeven bij de RSZ met een standaardvermelding leerling in de zone "type leercontracttype".


Kunst. 2. Deze cao komt tot stand ter uitvoering van artikel 12 10 en artikel 13 §1 van de wet van 5 maart 2017 met betrekking tot haalbare en beheersbare werken.


HOOFDSTUK II.


Definities


Kunst. 3. Voor de toepassing van dit verdrag zijn de volgende definities van toepassing:


- De "FSAA": het "Sociaal Fonds voor hulp op luchthavens", ingesteld door de collectieve arbeidsovereenkomst van 11 december 2009 tot oprichting van een zekerheidsfonds genaamd "Sociaal Fonds voor hulp op luchthavens" en tot vaststelling van haar statuten, verplicht gesteld bij koninklijk besluit van 5 augustus 2011 (Belgische Monitor van 14 september 2011), gewijzigd en ingetrokken door de collectieve arbeidsovereenkomst "Wijziging van de statuten van het bestaansfonds" van 15 september 2011, verplicht gesteld bij koninklijk besluit van 5 december 2012 (Belgisch Staatsblad van 28 februari 2013).

- "Bijscholing": opleiding gevolgd door een of meer werknemers, die tot doel heeft de beroepskwalificaties van werknemers te verbeteren en die valt onder de wet van 23 december 2005 betreffende het solidariteitspact tussen de generaties.


Het is dus geen algemene opleiding. Deze opleiding moet geheel of gedeeltelijk door het bedrijf worden gefinancierd.


- Met "voortgezette opleiding" bedoelen we: zowel formele opleiding als informele opleiding, ontwikkeld en gegeven door het bedrijf zelf (interne opleiding genoemd) of ontwikkeld en gegeven door een organisatie buiten het bedrijf (zogenaamde opleiding). extern), zoals bepaald in het Koninklijk Besluit van 10 februari 2001 tot uitvoering van het Wetboek van vennootschappen.


"Opleidingsbudget": vanaf 2014 heeft elk bedrijf in de sector recht op een opleidingsbudget. Het bedrijf kan dit budget gebruiken om de opleiding van zijn werknemers die onder de ONSS 283 vallen, te financieren. Het opleidingsbudget is verschuldigd voor 3 jaar. Zo is het budget 2014 verschuldigd en betaalbaar tot 2017. Bij aanvang van het 4e jaar (2018 in bovenstaand voorbeeld) wordt het ongebruikte budget overgeboekt naar de algemene reserve permanente educatie.


HOOFDSTUK III.


Vergoeding voor uren bijscholing


Kunst. 4. De uren bijscholing die wordt gegeven aan de werknemers die tot het paritair subcomité voor grondafhandeling op luchthavens behoren, moeten plaatsvinden tijdens de werktijd en worden beloond met een vergoeding gelijk aan het normale uurloon.


HOOFDSTUK IV.


Financiële tussenkomst van de FSAA


Kunst. 5. Met uitzondering van de lonen betaald aan de deelnemende werknemers voor de uren vermeld in artikel 4 van deze cao, geven de kosten van bijscholing georganiseerd door de werkgever recht op financiële bijstand van de FSAA.


Kunst. 6. Jaarlijks wordt aan elke werkgever een opleidingsbudget toegekend, berekend op basis van het aantal werknemers dat de werkgever op 1 januari van het betreffende jaar in dienst heeft. 80% van dit bedrag vertegenwoordigt het maximale budget dat het betreffende bedrijf voor het betreffende jaar kan gebruiken met uitzondering van de projecten die zijn geïntroduceerd zoals vermeld in artikel 7. Het bedrijf kan dit "individuele" budget claimen op basis van een dossier. het aangeven van de werkelijke kosten van de georganiseerde opleidingen. De berekenings-, operationele uitvoering en toekenningsprocedure wordt toevertrouwd aan de raad van bestuur van de FSAA, maar kan nooit meer bedragen dan de gemaakte en bewezen kosten.


Kunst. 7. Bedrijven in de sector kunnen, eventueel in samenwerking met andere bedrijven in de sector, opleidingsprojecten voorleggen aan de FSAA. Een projectvoorstel goedgekeurd door de raad van bestuur van de FSAA komt in aanmerking voor cofinanciering door de FSAA, met middelen uit de algemene reserve. Het FSAA-bestuur bepaalt het bedrag.


HOOFDSTUK V.


Geldigheidsduur


Kunst. 8. Deze collectieve arbeidsovereenkomst vervangt vanaf haar inwerkingtreding de collectieve overeenkomst van 15 maart 2018, ingediend op 16/03/2018 en geregistreerd onder nummer 1456741 CO 1140.


Kunst. 9 Deze cao is voor onbepaalde tijd en treedt in werking op 1 januari 2019.


Deze cao kan door elk van de contractpartijen worden opgezegd.

Deze opzegging moet drie maanden op voorhand gebeuren, per aangetekende brief gericht aan de voorzitter van de Gemeenschappelijke Commissie Transport en Logistiek, die de betrokken partijen onverwijld zal informeren. De termijn van 3 maanden begint op de dag van verzending van genoemde aangetekende brief.


Syndicale premie

HOOFDSTUK I.


Toepassingsgebied


Artikel 1er


§ 1. Deze cao is van toepassing op werkgevers en hun werknemers die lid zijn van de paritaire subcommissie grondafhandeling op luchthavens.


§ 2. Onder grondafhandelingsassistentie wordt verstaan: assistentie bij baanoperaties, assistentie bij passagiers, assistentie bij bagage, assistentie bij grondtransport, assistentie bij vracht en post. en assistentie aan bemanningsleden.


Onder luchthavens is het noodzakelijk om elk oppervlak te begrijpen dat is gedefinieerd op het land of op het water (inclusief gebouwen, installaties en apparatuur) die primair bedoeld is voor gebruik, geheel of gedeeltelijk, door derden voor de aankomst, vertrek en bewegingen van vliegtuigen aan de oppervlakte.


§ 3. Met "werknemers" bedoelen we: de werknemers van de werkgevers bedoeld in § 1 aangegeven in de categorie ONSS 283, onder werknemerscode 015 of 027.


Deze cao is echter niet van toepassing:

a) leerlingen aangegeven in de categorie ONSS 283 onder werknemerscode 035.

b) leerlingen die vanaf 1 januari van het jaar waarin ze 19 worden, worden aangegeven onder werknemerscode 015, maar tewerkgesteld zijn met een leercontract, zoals aangegeven bij de RSZ met een standaardvermelding leerling in de zone "type leercontracttype".



Lees verder

Werkgeversbijdrage sinds 01-04-2014

HOOFDSTUK I.


Toepassingsgebied


Artikel 1er.


§ 1. Deze cao is van toepassing op werkgevers en hun werknemers die behoren tot de Gemeenschappelijke Commissie Transport en Logistiek en die behoren tot de subsector grondafhandeling op luchthavens.


§ 2. Onder ″ grondafhandeling ″ verstaan we: assistentie ″ operaties op het spoor ″, assistentie ″ passagiers ″, assistentie ″ bagage ″, assistentie ″ grondtransport ″ en assistentie ″ vracht en post ″ en assistentie aan bemanningsleden.


Onder ″ luchthavens ″ moet worden verstaan: elk oppervlak gedefinieerd op het land of op het water (inclusief gebouwen, installaties en uitrusting) die primair bedoeld is voor gebruik, geheel of gedeeltelijk, door derden voor de aankomst, het vertrek en de bewegingen van vliegtuigen aan de oppervlakte.


Het Gemengd Comité voor vervoer en logistiek is niet bevoegd voor grondafhandelingsbedrijven die onder de bevoegdheid vallen van het Gemengd Comité voor olie-industrie en handel, het Gemengd Comité voor schoonmaak, het Gemengd Comité voor de Handel in Brandstoffen, het Gemengd Comité voor de Hotelindustrie of het Gemengd Comité voor Commerciële Luchtvaart, met uitzondering van maatschappijen die luchthavens exploiteren.


§ 3. Met "werknemers" wordt bedoeld: de werknemers van de werkgevers bedoeld in § 1, aangegeven in de categorie ONSS 283, volgens de werknemerscode 015 of 027.


Deze cao is echter niet van toepassing:


a) aan studenten die zijn aangegeven in de categorie ONSS 283 onder werknemerscode 035;

b) aan studenten die vanaf 1 januari van het jaar waarin ze 19 worden, worden aangegeven onder arbeiderscode 015, maar tewerkgesteld zijn met een leercontract, zoals aangegeven bij de RSZ met standaardvermelding student in het gebied "type leercontract".


HOOFDSTUK II.


Definitie


Kunst. 2. Voor de toepassing van deze overeenkomst wordt onder de term “sociaal fonds” verstaan: het ″ Sociaal fonds voor hulpverlening op luchthavens ″, opgericht bij de collectieve arbeidsovereenkomst van 11 december 2009 tot oprichting van een zekerheidsfonds voor bestaan genaamd ″ Sociaal Fonds voor hulp op luchthavens ″ en het vaststellen van de statuten, ingediend op 8 januari 2010 en geregistreerd op 7 april 2011 onder nummer 103820 / CO / 140.


HOOFDSTUK III.


Werkgeversbijdrage


Kunst. 3. De bijdrage die de werkgevers bedoeld in artikel 1 aan het sociaal fonds verschuldigd zijn, werd vanaf het vierde kwartaal van 2011 vastgesteld op 0,45 pct. Van de bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid opgegeven salarissen op 108 pct.


Kunst. 4. Vanaf het tweede kwartaal van 2014 wordt de bijdrage van 0,45 pct. (Bepaald in artikel 3 van deze cao) verhoogd van 0,1 pct. Tot 0,55 pct. Van de lonen die aan de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid op 108 pct


Kunst. 5. De verhoging van de bijdrage met 0,1 pct. Wordt geheven ter financiering van de bijscholing van de werknemers die ressorteren onder het Paritair Comité voor Transport en Logistiek.


HOOFDSTUK IV.


Geldigheidsduur


Kunst. 6. De huidige cao treedt in werking op 1 april 2014 en wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. Het vervangt vanaf 1 april 2014 de cao van 15 september 2011 (registratienummer 106708).


Het kan door beide partijen worden opgezegd met een opzegtermijn van zes maanden. De kennisgeving moet worden gedaan per aangetekende brief gericht aan de voorzitter van de Gemeenschappelijke Commissie Transport en Logistiek. De termijn van zes maanden gaat in op de datum waarop de aangetekende brief aan de voorzitter is verzonden.



Werkgeversbijdrage sinds 01/01/2018

HOOFDSTUK I.


Toepassingsgebied


Artikel 1 Deze cao is van toepassing op werkgevers en hun werknemers die behoren tot de paritaire subcommissie grondafhandeling op luchthavens.


Met “werknemers” bedoelen we: de werknemers van de werkgevers bedoeld in § 1, aangegeven in de categorie ONSS 283, volgens de werknemerscode 015 of 027.


Deze cao is echter niet van toepassing:


a) leerlingen aangegeven in de categorie ONSS 283 onder werknemerscode 035.

b) leerlingen die vanaf 1 januari van het jaar waarin ze 19 worden, worden aangegeven onder werknemerscode 015, maar tewerkgesteld zijn met een leercontract, zoals aangegeven bij de RSZ met een standaardvermelding leerling in de zone "type leercontracttype".


HOOFDSTUK II.


Definitie


Artikel 2 Voor de toepassing van deze overeenkomst betekent “Sociaal Fonds”: het Sociaal Fonds voor bijstand op luchthavens, ingesteld bij de collectieve arbeidsovereenkomst van 19 juni 2014 tot oprichting van een bestaanszekerheidsfonds genaamd “Sociaal fonds voor bijstand op luchthavens” en tot vaststelling van de statuten, ingediend op 30/06/2014 en geregistreerd op 19/08/2014 onder nummer 123036 / CO / 140.08.


HOOFDSTUK III.


Bijdrage


Artikel 3 Het Sociaal Fonds lijdt financieel nadeel door het nakomen van de bestaande cao's met betrekking tot de vakbondspremie, tijdskredietbonussen en administratieve afwikkeling. Daarom moet de premie worden verhoogd met 0,15%.


Artikel 4 Per 1 januari 2018 wordt de premie verhoogd met een verhoging van 0,07% naar 0,62% van de bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid opgegeven salarissen tegen 108%.


De verhoging van de bijdrage met 0,07% wordt genomen ter financiering van de vakbondspremie en de tijdskredietbonussen.


Artikel 5 Vanaf 1 januari 2018 wordt de premie verhoogd met een verhoging van 0,08% naar 0,7% van de bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid opgegeven salarissen tegen 108%.


De verhoging van de bijdrage met 0,08% wordt geheven ten behoeve van de volgende sectorale projecten, gelanceerd en uitgevoerd door de sociale partners: zorgen voor een zo goed mogelijk beheer van het sociaal fonds, met name op het vlak van prestaties, transparantie en continuïteit.


HOOFDSTUK IV.


Geldigheidsduur


Artikel 6 Deze cao is van onbepaalde duur en gaat in op 1 januari 2018. Beide partijen kunnen opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden. De kennisgeving moet worden gedaan per aangetekende brief gericht aan de voorzitter van de Gemeenschappelijke Commissie Transport en Logistiek.


Werkgeversbijdrage sinds 01/01/2019

HOOFDSTUK I.


Toepassingsgebied


Artikel 1 § 1. Deze cao is van toepassing op werkgevers en hun werknemers die behoren tot het paritair subcomité grondafhandeling luchthavens.


§ 2. Onder grondafhandelingsassistentie wordt verstaan assistentie bij baanoperaties, assistentie bij passagiers, assistentie bij bagage, assistentie bij grondtransport en assistentie bij vracht en post. en assistentie aan bemanningsleden.

Onder luchthavens is het noodzakelijk om elk oppervlak te begrijpen dat is gedefinieerd op het land of op het water (inclusief gebouwen, installaties en apparatuur) die primair bedoeld is voor gebruik, geheel of gedeeltelijk, door derden voor de aankomst, vertrek en evolutie van vliegtuigen aan de oppervlakte.


Het Gemengd Comité voor Transport en Logistiek is niet bevoegd voor grondafhandelingsbedrijven die onder de bevoegdheid vallen van het Gemengd Comité voor de petroleumindustrie en handel, het Gemengd Comité voor schoonmaak, het Paritair Comité voor de brandstofhandel, het Paritair Comité voor het hotelwezen of het Paritair Comité voor de commerciële luchtvaart, met uitzondering van maatschappijen die luchthavens exploiteren.


§ 3. Met "werknemers" bedoelen we: de werknemers van de werkgevers bedoeld in § 1 aangegeven in de categorie ONSS 283, onder werknemerscode 015 of 027.


Deze cao is echter niet van toepassing:


a) leerlingen aangegeven in de categorie ONSS 283 onder werknemerscode 035.

b) leerlingen die vanaf 1 januari van het jaar waarin ze 19 worden, worden aangegeven onder werknemerscode 015, maar tewerkgesteld zijn met een leercontract, zoals aangegeven bij de RSZ met een standaardvermelding leerling in de zone "type leercontracttype".


HOOFDSTUK II.


Definitie


Artikel 2 Voor de toepassing van deze overeenkomst betekent “Sociaal Fonds”: het Sociaal Fonds voor bijstand op luchthavens, ingesteld bij de collectieve arbeidsovereenkomst van 19 juni 2014 tot oprichting van een bestaanszekerheidsfonds genaamd “Sociaal fonds voor bijstand op luchthavens” en tot vaststelling van de statuten, ingediend op 30/06/2014 en geregistreerd op 19/08/2014 onder nummer 123036 / CO / 140.08.


HOOFDSTUK III.


Bijdrage


Artikel 3 Conform de cao van 21 september 2017 tot vaststelling van de bijdrage verschuldigd aan de FSAA, geregistreerd onder nummer 1419S4 / CO / 140, werd de werkgeversbijdrage aan de FSAA vanaf 1 januari 2018 vastgesteld op 0, 7% van het loon aangegeven bij de nationale dienst voor sociale zekerheid tegen 108%.


Artikel 4 Vanaf 1 januari 2019 wordt de premie verhoogd van 0,1% naar 0,8% van het bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid aangegeven loon tegen 108%.


Inzameling als volgt: * 0,7% in het eerste kwartaal 2019 * 0,9% in het tweede kwartaal 2019 * 0,8% vanaf het derde kwartaal 2019

De extra bijdrage van 0,1% wordt geïnd ter financiering van de cao van 17 januari 2019, gericht op het bevorderen van opleiding en tewerkstelling van risicogroepen.


HOOFDSTUK IV.


Geldigheidsduur


Artikel 5 Deze cao is voor bepaalde tijd en treedt in werking op 1 januari 2019 en eindigt op 31 december 2020.



Share by: